Cadrul legal este asigurat de Legea nr. 108/1999 pentru înfiinţarea şi organizarea Inspecţiei Muncii, precum şi de Hotărârea nr. 488/2017 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Muncii.
Potrivit art. 20 din Legea nr. 108/1999 pentru înfiinţarea şi organizarea Inspecţiei Muncii, „constatările rezultate în urma controalelor şi a cercetării evenimentelor, măsurile, precum şi sancţiunile dispuse de inspectorii de muncă sunt consemnate de aceştia în procese-verbale, al căror model se aprobă prin decizie a inspectorului general de stat”.
Art. 12 alin. (4) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Muncii prevede că „inspectorii de muncă încheie procese-verbale de control şi procese-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, de regulă la sediul angajatorului sau la orice alt loc de muncă organizat de acesta şi, prin excepţie, la sediile inspectoratelor teritoriale de muncă”.
În practică se constată că situaţia este inversă, încheierea proceselor-verbale având loc, de regulă, la sediile inspectoratelor teritoriale de muncă.
Add Your Heading Text Here Add Your Heading Text Here