Documentul «Fişa postului - Funcţionar agenţie voiaj» poate fi deschis şi editat cu ajutorul programului Adobe Acrobat Reader.
«Fişa postului - Funcţionar agenţie voiaj» are următorul cuprins:
Atunci când achiziţionaţi acest document beneficiaţi gratuit de «Fişa de evaluare a activităţii profesionale a salariaţilor - Funcţionar agenţie voiaj».
Documentul «Fişa de evaluare a activităţii profesionale a salariaţilor - Funcţionar agenţie voiaj» are următorul cuprins:
Ocupaţia «Funcţionar agenţie voiaj» face parte din:
Descrierea Grupei Majore: Funcţionarii administrativi înregistrează, organizează, arhivează, evaluează şi realizează prelucrarea informaţiilor, efectuează lucrări de secretariat privind operaţiunile financiare (de casă), aranjamente de călătorie, solicitări de informaţii şi întâlniri.
Descrierea Subgrupei Majore: Funcţionarii în serviciul cu publicul tratează cu clienţii în legătură cu organizarea de călătorii, operaţiunile financiare (monetare), cererile de informaţii, programarea întâlnirilor, operarea centralelor telefonice şi se ocupă de intervievarea pentru anchete sau pentru completarea aplicaţiilor de eligibilitate pentru servicii.
Descrierea Grupei Minore: Agenţii în centrele de informare furnizează informaţii clienţilor sau obţin informaţii personal, prin telefon sau prin alte mijloace electronice, cum ar fi emailul, în legătură cu organizarea de călătorii, descrierea de produse sau servicii ale unei organizaţii, înregistrarea şi întâmpinarea oaspeţilor şi vizitatorilor, stabilirea de întâlniri, conectarea apelurilor telefonice şi colectarea informaţiilor de la respondenţii la sondaje sau din aplicaţiile pentru servicii.
Descrierea Grupei de Bază: Consultanţii şi funcţionarii în agenţiile de voiaj furnizează informaţii, stabilesc itinerarii de călătorie, obţin rezervări de locuri pentru transport şi cazare şi organizează excursii de grup.
Documentul «Fişa postului - Funcţionar agenţie voiaj» are următoarele caracteristici:
Utilizatorul are posibilitatea de a încărca sigla unităţii în document. Formatele permise sunt: PNG, JPG, PDF etc.
Utilizatorul are posibilitatea de a alege dintre mai multe variante (de exemplu: nivelul postului, nivelul studiilor, studiile de specialitate, aptitudinile şi abilităţile necesare pentru ocuparea postului etc.).
Utilizatorul are posibilitatea de a modifica sau completa informaţiile privind cunoştinţele necesare pentru ocuparea postului, atribuţiile postului, criteriile de evaluare a activităţii profesionale etc.
Utilizatorul are posibilitatea de a selecta cu rapiditate opţiunea corespunzătoare. Formularul „fişa postului” poate fi completat în mai puţin de 3 minute.
Documentul „fişa postului” permite tuturor părţilor implicate să utilizeze semnătura electronică.
Drepturile şi obligaţiile angajatorilor referitoare la întocmirea fişei postului, prevăzute de actele normative în vigoare în domeniul relaţiilor de muncă
Potrivit art. 17 alin. (3) lit. d) şi e) din Codul Muncii, persoana selectată în vederea angajării ori salariatul, după caz, va fi informată cu privire la „funcţia/ocupaţia conform specificaţiei Clasificării ocupaţiilor din România sau altor acte normative, precum şi fişa postului, cu specificarea atribuţiilor postului”, precum şi asupra „criteriilor de evaluare a activităţii profesionale” aplicabile la nivelul angajatorului.
În situaţia în care angajatorul nu îşi îndeplineşte obligaţia de informare prevăzută la art. 17 din Codul Muncii, persoana selectată în vederea angajării ori salariatul, după caz, are dreptul să sesizeze instanţa de judecată competentă şi să solicite despăgubiri corespunzătoare prejudiciului pe care l-a suferit ca urmare a neîndeplinirii de către angajator a obligaţiei de informare (art. 19 alin. 3 din Codul Muncii). De asemenea, persoana selectată în vederea angajării poate sesiza Inspecţia Muncii.
Drepturile şi obligaţiile angajatorilor referitoare la întocmirea fişei postului, prevăzute de actele normative în vigoare în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă
Potrivit art. 13 lit. d) din Legea securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, angajatorul are „obligaţia de a stabili pentru lucrători, prin fişa postului, atribuţiile şi răspunderile ce le revin în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, corespunzător funcţiilor exercitate”.
Referirile la atribuţiile lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă sunt numeroase în cuprinsul acestui act normativ (art. 8 alin. (6), art. 17, art. 30 alin. (1) lit. q) etc.). De exemplu, în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (6) din Legea securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, „lucrătorii desemnaţi trebuie să aibă, în principal, atribuţii privind securitatea şi sănătatea în muncă şi, cel mult, atribuţii complementare”.