Documentul «Fişa postului - Expert în investigaţii digitale» poate fi deschis şi editat cu ajutorul programului Adobe Acrobat Reader.
«Fişa postului - Expert în investigaţii digitale» are următorul cuprins:
Atunci când achiziţionaţi acest document beneficiaţi gratuit de «Fişa de evaluare a activităţii profesionale a salariaţilor - Expert în investigaţii digitale».
Documentul «Fişa de evaluare a activităţii profesionale a salariaţilor - Expert în investigaţii digitale» are următorul cuprins:
Ocupaţia «Expert în investigaţii digitale» face parte din:
Descrierea Grupei Majore: Specialiştii cu ocupaţii intelectuale şi ştiinţifice dezvoltă stocul existent de cunoştinţe, predau în mod sistematic şi aplică teorii şi concepte ştiinţifice sau artistice ori se angajează în orice combinaţie a acestor activităţi.
Descrierea Subgrupei Majore: Specialiştii în tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor efectuează cercetări, planifică, proiectează, testează, furnizează consiliere şi îmbunătăţesc sistemele de tehnologia informaţiei, componentele de calculator (hardware, software), programele informatice şi conceptele conexe pentru aplicaţii informatice specifice; elaborează documentaţia corespunzătoare, incluzând principiile, politicile şi procedurile; proiectează, dezvoltă, controlează, menţin şi sprijină bazele de date şi alte sisteme de informaţii, pentru a asigura o performanţă optimă, precum şi integritatea şi securitatea datelor.
Descrierea Grupei Minore: Specialiştii în baze de date şi reţele proiectează, dezvoltă, controlează, întreţin şi sprijină performanţa optimă şi securitatea sistemelor de tehnologia informaţiei şi a infrastructurii, inclusiv bazele de date, componentele de calculator şi programele informatice, reţele şi sisteme de operare.
Descrierea Grupei de Bază: Această grupă de bază cuprinde specialiştii în baze de date şi reţele, neclasificaţi în altă parte în grupa minoră 252 - Specialişti în baze de date şi reţele. De exemplu, această grupă de bază include specialiştii în domeniul securităţii informaţiei şi al tehnologiei comunicaţiilor.
Documentul «Fişa postului - Expert în investigaţii digitale» are următoarele caracteristici:
Utilizatorul are posibilitatea de a încărca sigla unităţii în document. Formatele permise sunt: PNG, JPG, PDF etc.
Utilizatorul are posibilitatea de a alege dintre mai multe variante (de exemplu: nivelul postului, nivelul studiilor, studiile de specialitate, aptitudinile şi abilităţile necesare pentru ocuparea postului etc.).
Utilizatorul are posibilitatea de a modifica sau completa informaţiile privind cunoştinţele necesare pentru ocuparea postului, atribuţiile postului, criteriile de evaluare a activităţii profesionale etc.
Utilizatorul are posibilitatea de a selecta cu rapiditate opţiunea corespunzătoare. Formularul „fişa postului” poate fi completat în mai puţin de 3 minute.
Documentul „fişa postului” permite tuturor părţilor implicate să utilizeze semnătura electronică.
Drepturile şi obligaţiile angajatorilor referitoare la întocmirea fişei postului, prevăzute de actele normative în vigoare în domeniul relaţiilor de muncă
Potrivit art. 17 alin. (3) lit. d) şi e) din Codul Muncii, persoana selectată în vederea angajării ori salariatul, după caz, va fi informată cu privire la „funcţia/ocupaţia conform specificaţiei Clasificării ocupaţiilor din România sau altor acte normative, precum şi fişa postului, cu specificarea atribuţiilor postului”, precum şi asupra „criteriilor de evaluare a activităţii profesionale” aplicabile la nivelul angajatorului.
În situaţia în care angajatorul nu îşi îndeplineşte obligaţia de informare prevăzută la art. 17 din Codul Muncii, persoana selectată în vederea angajării ori salariatul, după caz, are dreptul să sesizeze instanţa de judecată competentă şi să solicite despăgubiri corespunzătoare prejudiciului pe care l-a suferit ca urmare a neîndeplinirii de către angajator a obligaţiei de informare (art. 19 alin. 3 din Codul Muncii). De asemenea, persoana selectată în vederea angajării poate sesiza Inspecţia Muncii.
Drepturile şi obligaţiile angajatorilor referitoare la întocmirea fişei postului, prevăzute de actele normative în vigoare în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă
Potrivit art. 13 lit. d) din Legea securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, angajatorul are „obligaţia de a stabili pentru lucrători, prin fişa postului, atribuţiile şi răspunderile ce le revin în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, corespunzător funcţiilor exercitate”.
Referirile la atribuţiile lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă sunt numeroase în cuprinsul acestui act normativ (art. 8 alin. (6), art. 17, art. 30 alin. (1) lit. q) etc.). De exemplu, în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (6) din Legea securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, „lucrătorii desemnaţi trebuie să aibă, în principal, atribuţii privind securitatea şi sănătatea în muncă şi, cel mult, atribuţii complementare”.