Documentul «Fişa postului - Conducător auto transport rutier de persoane (autocare)» poate fi deschis şi editat cu ajutorul programului Adobe Acrobat Reader.
«Fişa postului - Conducător auto transport rutier de persoane (autocare)» are următorul cuprins:
Atunci când achiziţionaţi acest document beneficiaţi gratuit de «Fişa de evaluare a activităţii profesionale a salariaţilor - Conducător auto transport rutier de persoane (autocare)».
Documentul «Fişa de evaluare a activităţii profesionale a salariaţilor - Conducător auto transport rutier de persoane (autocare)» are următorul cuprins:
Ocupaţia «Conducător auto transport rutier de persoane (autocare)» face parte din:
Descrierea Grupei Majore: Operatorii la instalaţii şi maşini, asamblorii de maşini şi echipamente acţionează şi supraveghează maşini şi echipamente industriale şi agricole la faţa locului sau dirijează de la distanţă prin telecomandă, conduc trenuri, autovehicule, utilaje şi echipamente mobile sau asamblează produse din părţi componente conform specificaţiilor şi procedurilor precizate. Activitatea desfăşurată, în principal, necesită experienţă şi cunoaşterea maşinilor şi echipamentelor industriale şi agricole, precum şi abilitatea de a face faţă vitezei de funcţionare a maşinilor şi de a se adapta la inovaţiile tehnologice.
Descrierea Subgrupei Majore: Conducătorii de vehicule şi operatorii la instalaţiile şi utilaje mobile conduc trenurile şi autovehiculele sau acţionează şi supraveghează maşinile şi echipamentele industriale şi agricole ori execută sarcini specifice la bordul navelor şi altor ambarcaţiuni de apă.
Descrierea Grupei Minore: Conducătorii de maşini de mare tonaj şi autobuze conduc maşini de mare tonaj, autocamioane, autobuze sau tramvaie pentru a transporta mărfuri, soluţii lichide, materiale grele, corespondenţă ori pasageri.
Descrierea Grupei de Bază: Şoferii de autobuze şi tramvaie conduc autobuze sau tramvaie pentru a transporta pasageri, corespondenţă ori mărfuri.
Documentul «Fişa postului - Conducător auto transport rutier de persoane (autocare)» are următoarele caracteristici:
Utilizatorul are posibilitatea de a încărca sigla unităţii în document. Formatele permise sunt: PNG, JPG, PDF etc.
Utilizatorul are posibilitatea de a alege dintre mai multe variante (de exemplu: nivelul postului, nivelul studiilor, studiile de specialitate, aptitudinile şi abilităţile necesare pentru ocuparea postului etc.).
Utilizatorul are posibilitatea de a modifica sau completa informaţiile privind cunoştinţele necesare pentru ocuparea postului, atribuţiile postului, criteriile de evaluare a activităţii profesionale etc.
Utilizatorul are posibilitatea de a selecta cu rapiditate opţiunea corespunzătoare. Formularul „fişa postului” poate fi completat în mai puţin de 3 minute.
Documentul „fişa postului” permite tuturor părţilor implicate să utilizeze semnătura electronică.
Drepturile şi obligaţiile angajatorilor referitoare la întocmirea fişei postului, prevăzute de actele normative în vigoare în domeniul relaţiilor de muncă
Potrivit art. 17 alin. (3) lit. d) şi e) din Codul Muncii, persoana selectată în vederea angajării ori salariatul, după caz, va fi informată cu privire la „funcţia/ocupaţia conform specificaţiei Clasificării ocupaţiilor din România sau altor acte normative, precum şi fişa postului, cu specificarea atribuţiilor postului”, precum şi asupra „criteriilor de evaluare a activităţii profesionale” aplicabile la nivelul angajatorului.
În situaţia în care angajatorul nu îşi îndeplineşte obligaţia de informare prevăzută la art. 17 din Codul Muncii, persoana selectată în vederea angajării ori salariatul, după caz, are dreptul să sesizeze instanţa de judecată competentă şi să solicite despăgubiri corespunzătoare prejudiciului pe care l-a suferit ca urmare a neîndeplinirii de către angajator a obligaţiei de informare (art. 19 alin. 3 din Codul Muncii). De asemenea, persoana selectată în vederea angajării poate sesiza Inspecţia Muncii.
Drepturile şi obligaţiile angajatorilor referitoare la întocmirea fişei postului, prevăzute de actele normative în vigoare în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă
Potrivit art. 13 lit. d) din Legea securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, angajatorul are „obligaţia de a stabili pentru lucrători, prin fişa postului, atribuţiile şi răspunderile ce le revin în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, corespunzător funcţiilor exercitate”.
Referirile la atribuţiile lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă sunt numeroase în cuprinsul acestui act normativ (art. 8 alin. (6), art. 17, art. 30 alin. (1) lit. q) etc.). De exemplu, în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (6) din Legea securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, „lucrătorii desemnaţi trebuie să aibă, în principal, atribuţii privind securitatea şi sănătatea în muncă şi, cel mult, atribuţii complementare”.