Documentul «Fişa postului - Ajutor bucătar» poate fi deschis şi editat cu ajutorul programului Adobe Acrobat Reader.
«Fişa postului - Ajutor bucătar» are următorul cuprins:
Atunci când achiziţionaţi acest document beneficiaţi gratuit de «Fişa de evaluare a activităţii profesionale a salariaţilor - Ajutor bucătar».
Documentul «Fişa de evaluare a activităţii profesionale a salariaţilor - Ajutor bucătar» are următorul cuprins:
Ocupaţia «Ajutor bucătar» face parte din:
Descrierea Grupei Majore: Pentru ocupațiile din această grupă majoră se execută sarcini simple şi de rutină care necesită folosirea uneltelor manuale şi depunerea unui efort fizic considerabil. Majoritatea ocupaţiilor din această grupă majoră necesită competențe și abilităţi aferente primului nivel de educație, respectiv învățământul primar.
Descrierea Subgrupei Majore: Ajutorii de bucătari prepară şi gătesc la comandă alimente semipreparate sau băuturi, debarasează mesele, spală vasele şi fac curăţenie în bucătărie.
Descrierea Grupei Minore: Ajutorii de bucătari prepară şi gătesc la comandă un număr restrâns de alimente semipreparate sau băuturi, debarasează mesele, spală vasele şi fac curăţenie în bucătărie.
Descrierea Grupei de Bază: Ajutorii la prepararea produselor alimentare de tip fast-food prepară şi gătesc la comandă o gamă limitată de produse alimentare sau băuturi care implică procese simple de pregătire şi un număr mic de ingrediente. Aceştia pot lua comenzi de la clienţi şi servesc la tejghea sau mese.
Documentul «Fişa postului - Ajutor bucătar» are următoarele caracteristici:
Utilizatorul are posibilitatea de a încărca sigla unităţii în document. Formatele permise sunt: PNG, JPG, PDF etc.
Utilizatorul are posibilitatea de a alege dintre mai multe variante (de exemplu: nivelul postului, nivelul studiilor, studiile de specialitate, aptitudinile şi abilităţile necesare pentru ocuparea postului etc.).
Utilizatorul are posibilitatea de a modifica sau completa informaţiile privind cunoştinţele necesare pentru ocuparea postului, atribuţiile postului, criteriile de evaluare a activităţii profesionale etc.
Utilizatorul are posibilitatea de a selecta cu rapiditate opţiunea corespunzătoare. Formularul „fişa postului” poate fi completat în mai puţin de 3 minute.
Documentul „fişa postului” permite tuturor părţilor implicate să utilizeze semnătura electronică.
Drepturile şi obligaţiile angajatorilor referitoare la întocmirea fişei postului, prevăzute de actele normative în vigoare în domeniul relaţiilor de muncă
Potrivit art. 17 alin. (3) lit. d) şi e) din Codul Muncii, persoana selectată în vederea angajării ori salariatul, după caz, va fi informată cu privire la „funcţia/ocupaţia conform specificaţiei Clasificării ocupaţiilor din România sau altor acte normative, precum şi fişa postului, cu specificarea atribuţiilor postului”, precum şi asupra „criteriilor de evaluare a activităţii profesionale” aplicabile la nivelul angajatorului.
În situaţia în care angajatorul nu îşi îndeplineşte obligaţia de informare prevăzută la art. 17 din Codul Muncii, persoana selectată în vederea angajării ori salariatul, după caz, are dreptul să sesizeze instanţa de judecată competentă şi să solicite despăgubiri corespunzătoare prejudiciului pe care l-a suferit ca urmare a neîndeplinirii de către angajator a obligaţiei de informare (art. 19 alin. 3 din Codul Muncii). De asemenea, persoana selectată în vederea angajării poate sesiza Inspecţia Muncii.
Drepturile şi obligaţiile angajatorilor referitoare la întocmirea fişei postului, prevăzute de actele normative în vigoare în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă
Potrivit art. 13 lit. d) din Legea securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, angajatorul are „obligaţia de a stabili pentru lucrători, prin fişa postului, atribuţiile şi răspunderile ce le revin în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, corespunzător funcţiilor exercitate”.
Referirile la atribuţiile lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă sunt numeroase în cuprinsul acestui act normativ (art. 8 alin. (6), art. 17, art. 30 alin. (1) lit. q) etc.). De exemplu, în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (6) din Legea securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, „lucrătorii desemnaţi trebuie să aibă, în principal, atribuţii privind securitatea şi sănătatea în muncă şi, cel mult, atribuţii complementare”.