Documentul «Fişa postului - Cabanier» poate fi deschis şi editat cu ajutorul programului Adobe Acrobat Reader.
«Fişa postului - Cabanier» are următorul cuprins:
Atunci când achiziţionaţi acest document beneficiaţi gratuit de «Fişa de evaluare a activităţii profesionale a salariaţilor - Cabanier».
Documentul «Fişa de evaluare a activităţii profesionale a salariaţilor - Cabanier» are următorul cuprins:
Ocupaţia «Cabanier» face parte din:
Descrierea Grupei Majore: Lucrătorii în domeniul serviciilor furnizează servicii personale şi de protecţie legate de călătorii, gospodării, furnizarea de alimente, îngrijire personală sau protecţie împotriva incendiilor şi actelor de delincvenţă, prezintă şi vând bunuri cu ridicata sau cu amănuntul în magazine sau unităţi similare, precum şi la tarabe şi în pieţe.
Descrierea Subgrupei Majore: Lucrătorii în servicii personale furnizează servicii personale legate de călătorii, gospodărie, furnizarea de alimente, îngrijirea personală şi a copiilor.
Descrierea Grupei Minore: Supraveghetorii de clădiri şi gospodării coordonează, programează şi supraveghează activitatea persoanelor care fac curăţenie şi a altor categorii de personal de serviciu din spaţiile comerciale, industriale şi rezidenţiale. Aceştia îşi asumă responsabilitatea pentru activitatea de menaj şi de îngrijire în hoteluri, birouri, apartamente, case şi locuinţe private.
Descrierea Grupei de Bază: Personalul de supraveghere inclusiv pentru activităţi de curăţenie şi întreţinere în birouri, hoteluri şi alte instituţii organizează, supraveghează şi execută activităţi de menaj în scopul de a menţine curate şi ordonate interioarele, mobilierul şi alte facilităţi din aceste unităţi.
Documentul «Fişa postului - Cabanier» are următoarele caracteristici:
Utilizatorul are posibilitatea de a încărca sigla unităţii în document. Formatele permise sunt: PNG, JPG, PDF etc.
Utilizatorul are posibilitatea de a alege dintre mai multe variante (de exemplu: nivelul postului, nivelul studiilor, studiile de specialitate, aptitudinile şi abilităţile necesare pentru ocuparea postului etc.).
Utilizatorul are posibilitatea de a modifica sau completa informaţiile privind cunoştinţele necesare pentru ocuparea postului, atribuţiile postului, criteriile de evaluare a activităţii profesionale etc.
Utilizatorul are posibilitatea de a selecta cu rapiditate opţiunea corespunzătoare. Formularul „fişa postului” poate fi completat în mai puţin de 3 minute.
Documentul „fişa postului” permite tuturor părţilor implicate să utilizeze semnătura electronică.
Drepturile şi obligaţiile angajatorilor referitoare la întocmirea fişei postului, prevăzute de actele normative în vigoare în domeniul relaţiilor de muncă
Potrivit art. 17 alin. (3) lit. d) şi e) din Codul Muncii, persoana selectată în vederea angajării ori salariatul, după caz, va fi informată cu privire la „funcţia/ocupaţia conform specificaţiei Clasificării ocupaţiilor din România sau altor acte normative, precum şi fişa postului, cu specificarea atribuţiilor postului”, precum şi asupra „criteriilor de evaluare a activităţii profesionale” aplicabile la nivelul angajatorului.
În situaţia în care angajatorul nu îşi îndeplineşte obligaţia de informare prevăzută la art. 17 din Codul Muncii, persoana selectată în vederea angajării ori salariatul, după caz, are dreptul să sesizeze instanţa de judecată competentă şi să solicite despăgubiri corespunzătoare prejudiciului pe care l-a suferit ca urmare a neîndeplinirii de către angajator a obligaţiei de informare (art. 19 alin. 3 din Codul Muncii). De asemenea, persoana selectată în vederea angajării poate sesiza Inspecţia Muncii.
Drepturile şi obligaţiile angajatorilor referitoare la întocmirea fişei postului, prevăzute de actele normative în vigoare în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă
Potrivit art. 13 lit. d) din Legea securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, angajatorul are „obligaţia de a stabili pentru lucrători, prin fişa postului, atribuţiile şi răspunderile ce le revin în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, corespunzător funcţiilor exercitate”.
Referirile la atribuţiile lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă sunt numeroase în cuprinsul acestui act normativ (art. 8 alin. (6), art. 17, art. 30 alin. (1) lit. q) etc.). De exemplu, în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (6) din Legea securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, „lucrătorii desemnaţi trebuie să aibă, în principal, atribuţii privind securitatea şi sănătatea în muncă şi, cel mult, atribuţii complementare”.